האם יש נוסחה לבחירת מקצוע?

האם יש נוסחה לבחירת מקצוע

יש אנשים שבחירת המקצוע התגבשה באופן טבעי בצעירותם, אך אצל רובנו נראה כי זו אחת הבחירות הקשות והגורליות בחיים, בעיקר היום בעולם של שפע אפשרויות ובמציאות תעסוקתית המשתנה בקצב מואץ. לימודים דורשים השקעה אינטנסיבית של משאבים יקרים: כוחות, זמן וכסף! ובטח מרחיקים אותנו מעשיות אחרות בהן יכולנו להנות, להרוויח כסף או להתקדם בקצב מהיר. איך תדעו שהמסלול הנבחר מוביל למטרה ולא תפספסו או תיתקעו בעיסוקים נחותים מהציפייה או שעתידם להיעלם  מן העולם? 

העשור של שנות ה-20 לחיים מהווה תקופה של החלטות חשובות ועיצוב החיים כבוגרים. לאור מרכזיות העבודה בחיים, בחירת מקצוע היא מעבר להחלטה על מסגרת הלימודית בעתיד הקרוב, אלא שמשמעותה שרטוט ראשוני של פרויקט החיים. בהתאם, מתבקש כי הבחירה תיתן מענה למגוון של צרכים, תתבסס על מידע פנימי רב וחקר ההזדמנויות ותכלול גם מרכיב של עניין וסיפוק בעשייה העתידית! 

אל לחץ!!! העבודה רבה והמשימה מורכבת, אך כל אחד ואחת מתקדמים בקצב אישי עד לקבלת ההחלטה. לרוב זה דורש שלב אקטיבי של חקירה עצמית, היכרות עם עולם העבודה וחקר מקצועות. בחירה מושכלת תהווה החלטה מיטבית שלוקחת בחשבון גורמים רבים ונותנת ביטוי מקסימאלי ליכולות ואופי האדם. 

יש מי שנעזר בייעוץ תעסוקתי על מנת לעשות סדר בשאלות ואינטגרציה של כל המידע כדי להגיע לבחירה טובה. במסגרת הייעוץ נעסוק בחקר משותף של הנושאים הבאים:

מה היתרון היחסי שלכם על פני אחרים בעולם העבודה? זיהוי כוחות, חוזקות וכישורים בולטים.

היכן תמצאו משמעות, סיפוק, צמיחה והתפתחות בחיי התעסוקתיים? היכרות ו/או גיבוש של ההעדפות התעסוקתיות וחלוקתן לתחומי החיים השונים במטרה להשיג הרמוניה ואיזון.

מה הערך המוסף שאתם מביאים לעולם? פיתוח מודעות לתכונות האופי הבולטות, סגנון תקשורת, ערכים מובילים ועוד היבטים מהאישיות. 

כיצד תוכלו ללמוד באופן יעיל יותר לאורך השנים? זיהוי סגנון הלמידה האישי, אסטרטגיות לפיתוח עתידי.

איך תשיגו את המטרות ? הגדרת סגנון חיים הנכסף, יעדים ודרכי השגה, איסוף מידע ממקורות שונים ומגוונים אודות מקצועות.

עולם ההזדמנויות הבלתי מוגבלות! חקר של מסגרות לימוד, מסלולים, דרישות ותעודות.

מה הנוסחה שלך בקבלת החלטות? בחינת דפוסי קבלת ההחלטות, היחס בין "בא לי" ו"כדאי לי".

 

אז בינתיים צאו לדרך! תתחילו לחקור, קחו מחברת ורשמו!

 ודעו שבכל שלב אשמח להיות לכם לעזר!!! 

שיתוף

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

שחיקה בעבודה-חלק 1: מה, כמה ולמי?

 שחיקה הינה תופעה שכיחה ורחבה עליה מדברים יותר ויותר.  נעסוק בה בסדרה של מאמרים, בראשון ארחיב על ההגדרה, השכיחות, הסימנים, ההשלכות והמחירים, והמקצועות החשופים יותר

כך תפתחו אסטרטגיה יעילה לקבלת החלטות

אנחנו חיים בתקופה המאופיינת בשאיפה למצוא אושר המתורגם למושגים של  הצלחה וכישלון ביחס למטרות שהצבנו. בפועל מתלווה קשת רחבה של אפשרויות בחירה,  ונדמה כי הכל

הכנה לראיון עבודה

המדריך להכנה לראיון עבודה.

מעל 25 שנה אני מלווה אנשים בחיפוש עבודה, מכשירה צוותים, עורכת מצגות ובונה כלים. הרבה אנשים לומדים בהצלחה רבה וממלאים תפקידים באופן משביע רצון לכל