מתי ואיך מגיעים לבחירה? ומה עוד יש בדרך?

מתי ואיך מגיעים לבחירה? ומה עוד יש בדרך?

הגיע היום בו סיימת את דרכך במסלולים שהחברה קבעה עבורך. עכשיו יש זמן וחופש לקבל החלטות חשובות ומרכזיות על מנת להתחיל לגבש את תפקידכם כבוגרים. אני קוראת לשלב הזה "כל ההתחלות", מתכוננים ומתכננים את העתיד, בוחרים זוגיות שעשויה להפוך לקבועה ובסיס למשפחה, בוחרים מקצוע ומשתלבים בלימודים בתקווה לעסוק בתחום זה בהמשך, מתנסים בעבודה כדי להשיג מידה של עצמאות כלכלית ולהיחשף לסוגיות מרכזיות של עולם העבודה ואף לומדים לנהל עסק. 

יש מי מתלבטים בין מספר תחומים וזקוקים לחקר מעמיק לפני שמתחייבים למסלול לימודים ספציפי. צעירים אחרים חשים כי אינם מסוגלים לקבל החלטה בקרוב, אלא שזקוקים לזמן נוסף ועשויים להיתרם מפנייה לייעוץ לימודים ו/או דחייה של שנה לטובת התנסות משמעותית שתקרב אותם להחלטה.

זו הינה תקופה המציפה ברגשות ומחשבות, מעין "ספירת מלאי" של כל היכולות, החלומות והשאיפות יחד עם השפעתן של הציפיות של המשפחה והסביבה. יש לשים לב מה מניע אתכם לבחירות, לעיתים זה החשש להתחיל מסלול חדש לבד והתרחקות מהחברים, או פנייה ללימודים טרנדים אך נישתיים במהותם שטרם ניתן לאמוד את עמידותם בעתיד בעולם עבודה משתנה. 

מחקרים מלמדים שקרוב לשליש מהסטודנטים משנים או עוזבים את לימודיהם במהלך התואר הראשון. יש לזכור כי הלימודים מהווים דרך להגיע ליעד שנקבע. על מנת לעשות בחירה מותאמת, מושכלת ויציבה נדרשת היכרות עם העצמי יחד עם חקר וארגון של המידע הרלוונטי. במסגרת הייעוץ התעסוקתי נסקור את הניסיון הלימודי, התעסוקתי, תחומי עניין, כישורים, צרכים, היסטוריה ואפיונים של הקריירות והעיסוקים במשפחה, ערכים וציפיות. וכן, תונחו לחקר וסקירה של אלטרנטיבות ללימודים ועבודה מותאמות לשוק העבודה הנוכחי ולהתפתחויות בעתיד.

ובנוגע לבחירות: כל הדרכים לגיטימיות! 

חלק מהצעירים מעדיפים לקחת פסק זמן ולפנות ל"חוויות טרום קבלת החלטה"- להגשים חלום ילדות, לטייל בעולם, להתנסות בעבודות, להתגורר בסביבה חדשה, לגבש חלקים אחרים בזהות הכללית או להתנסות בתפקידי חיים אחרים. 

יש מי סגורים על "תכנית ביניים"- עבודה מקצועית עד שידעו "מה רוצים לעשות שיהיו גדולים", משהו שרוצים לנסות לפני שיצטרכו לבחור ב"ייעוד הגדול". 

ויש מי שרק ממתינים לרגע בו יסיימו את כל החובות על מנת להתמסר ללימודים שכבר ברורים מזמן.  

קחו נשימה וצאו לדרך בכיף, תמיד יש מה ללמוד ממנה. בכל שלב אפשר להגיע לייעוץ לחדד את השאלות והתשובות.

לכולם-בהצלחה! 

 

המאמר הזה עזר לכם? אז העבירו או שתפו!

שיתוף

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

שחיקה בעבודה-חלק 1: מה, כמה ולמי?

 שחיקה הינה תופעה שכיחה ורחבה עליה מדברים יותר ויותר.  נעסוק בה בסדרה של מאמרים, בראשון ארחיב על ההגדרה, השכיחות, הסימנים, ההשלכות והמחירים, והמקצועות החשופים יותר

כך תפתחו אסטרטגיה יעילה לקבלת החלטות

אנחנו חיים בתקופה המאופיינת בשאיפה למצוא אושר המתורגם למושגים של  הצלחה וכישלון ביחס למטרות שהצבנו. בפועל מתלווה קשת רחבה של אפשרויות בחירה,  ונדמה כי הכל

הכנה לראיון עבודה

המדריך להכנה לראיון עבודה.

מעל 25 שנה אני מלווה אנשים בחיפוש עבודה, מכשירה צוותים, עורכת מצגות ובונה כלים. הרבה אנשים לומדים בהצלחה רבה וממלאים תפקידים באופן משביע רצון לכל